понедельник, 19 октября 2015 г.


Тема: Законодавство, яке тебе захищає.
Мета: ознайомити учасників із основною міжнародною і вітчизняною базою щодо захисту прав людини і дитини. Сформувати розуміння важливості й необхідності реалізації своїх прав.
Ключові поняття: права, декларація, конвенція.
Хід заняття.
І. Вступна частина.
1. Привітання. Знайомство (5хв).
2. Правила (5 хв).
З. Вступ (5хв).
Педагог-тренер повідомляє, що на занятті буде продовже­но розмову про необхідність вивчення та знання прав людини і дитини, а також відбудеться ознайомлення з правами дитини в українському законодавстві.
4. Очікування (5хв)
5. Вправа «Порушення прав казкових героїв» (20хв)
Мета: закріпити знання учасників про права дитини, навчити знаходити порушення прав дитини у повсякденно­му житті.
Хід вправи:
Педагог-тренер об'єднує учасників у дві підгрупи і ставить завдання: пригадати казки, де порушуються права персонажів.
На виконання відводиться 5 хв. Після закінчення роботи учасники презентують результати: називають казки, виявлені в них порушення прав героїв і коментують їх.
Запитання для обговорення:
що нам дає виконання цієї вправи ?

6. Вправа «Ливарпамен» (5хв)
Мета: підвести учасників до розуміння необхідності знан­ня правил і законів, їх цінності для суспільства.
Хід вправи
Педагог-тренер об'єднує учасників у дві команди і про­сить вишикуватися у дві колони. Потім дає маркер (або інший предмет) першому гравцеві кожної команди й пропонує по­чати гру. Очевидно, учасники будуть розгублені через відсут­ність вказівок. Через деякий час педагог-тренер пояснює де­які правила гри: маркер потрібно спочатку передати в кінець колони, а потім назад. Команди починають, але педагог-тре­нер їх зупиняє, сказавши, що вони не так грають: маркер не­обхідно передавати через ліве плече.
Учасники починають обурюватися, що їм нічого про це не казали. Після чергового старту гра знову зупиняється, і до­дається якесь нове правило. Коли більшість учасників будуть обурені перебігом гри, педагог-тренер припиняє її.
Запитання для обговорення:
*        що ви відчували, коли виконували цю вправу?
*        що здавалося несправедливим ?
*        що могло би зробити гру справедливою ? (Знання учасниками правил гри)
*        де потрібні правила ?
*        для чого потрібні правила ?
*        що є спільного між правилами і законами?
До уваги педагога-тренера!
Під час проведення підсумків гри необхідно звернути увагу на важливість | знання та дотримання правил і законів не тільки у грі, а й у житті. Назва гри «Ливарпамен», якщо її прочитати в зворотному напрямку, звучить як «нема правил»
7. Інформаційне повідомлення «Законодавче забезпечення прав
дітей в Україні»
Для покращення становища з охорони прав дітей в Україні й приведення національного законодавства у відповідність до положень Конвенції ООН про права дитини 26 квітня 2001 року Президент України підписав Закон «Про охорону дитинства».
«Законодавство про охорону дитинства ґрунтується на Конституції України, Конвенції ООН про права дитини, міжнародних договорах, згода на обов'язковість яких надана Верховною Радою України, і складається з цього Закону, та інших нормативно-правових актів, що регулюють суспільні відносини у цій сфері» (cm. 2 Закону України «Про охорону ди­тинства»).
Закон України «Про охорону дитинства» визначив основні принципи охорони: усі діти на території України, незалежно від раси, кольору шкіри, статі, мови, релігії, політичних або інших переконань, національного, етнічного або соціальною походження, майнового стану, стану здоров'я і народження дітей та їхніх батьків (чи осіб, які їх замінюють) або будь-яких інших обставин, мають рівні права і свободи.
В порядку, встановленому законодавством, держава га­рантує всім дітям рівний доступ до безоплатної юридичної допомоги, необхідної для забезпечення захисту їхніх прав. До системи прав дитини належать права на рівноправність всіх дітей незалежно від будь-яких обставин; на життя, ім'я, набуття громадянства; піклування з боку батьків; на збере­ження своєї індивідуальності; особисте та сімейне життя; недоторканність житла, таємницю кореспонденції; вільне висловлювання своїх думок; користування найдосконаліши­ми послугами системи охорони здоров'я; загальну й однако­ву відповідальність батьків за виховання і розвиток дитини; рівень життя, необхідний для фізичного, розумового, духов­ного, морального і соціального розвитку; освіту; відпочинок; захист від усіх форм сексуальної експлуатації; особливий за­хист — від викрадень та продажу, фізичних форм експлуата­ції, фізичного і психічного насильства.
Реалізація прав дитини забезпечується системою органів державної влади, місцевого самоврядування, адвокатури, судів, прокуратури та інших правоохоронних органів і за­кріплена також в Законах України «Про державну допомогу сім'ям з дітьми», «Про соціальну роботу з дітьми та молод­дю» (2001), «Про органи та служби у справах неповнолітніх і спеціальні установи для неповнолітніх», «Про сприяння соціальному становленню та розвитку молоді в Україні». Існує понад 100 нормативно-правових актів та документів, спрямованих на покращення життя та захисту неповнолітніх (див.«Постатейні матеріали (національні нормативно-правові акти та документи) до норм-принципів Конвенції про права дитини» нас. 131)*. Крім того, Постановою Верховної Ради України прийнято проект Закону України про Загально­державну програму «Національний план дій щодо реалізації Конвенції ООН про права дитини» на період до 2016 року.
Ювенальна юстиція в Україні: коментар та аналіз діючого законодавства. Конвенція про права дитини (з постатейними матеріалами). Словник-довідник з ювенальної юстиції: наук.-практ. посібник/Академія правових наук України, Інститут вивчення проблем зло­чинності; За заг. ред. В. С.Зеленецького, Н. В. Сібільової. — X.: Страйд, 2006. — 784 с. — (Серія «Юридичний Радник»).
8. Вправа «Трансплантація серця» (15хв)
Мета: підвести учасників до розуміння, що право людини на життя не залежить від її власних поглядів.
Хід вправи
Педагог-тренер об'єднує учасників у три підгрупи та опи­сує ситуацію: у лікарні перебувають хворі, що потребують пересадки серця. Усі вони не в тяжкому стані, проте для пе­ресадки є тільки одне серце.
Список пацієнтів у порядку зарахування їх до клініки:
§  бізнесмен — 29 років, може надати лікарні матеріальну допомогу;
§  жінка — 65 років, має шестеро дітей;
§  чоловік — 33 роки, священнослужитель;
§  дівчина — 19 років, наркоманка, неодноразові спроби самогубства;
§  чоловік — 37 років, заступник міністра;
§  чоловік — 40 років, будівельник;
§  жінка — 35 років, видатний лікар-онколог;
§  молодий чоловік — 22 роки, ВІЛ-інфікований.
Учасники виступають в ролі лікарів-кардіохірургів, які працюють у лікарні й вирішують, кому з хворих першому буде зроблено пересадку і в якому порядку будуть проводитися операції надалі. Потрібно обґрунтувати свій вибір.
Кожна підгрупа отримує список пацієнтів у порядку зарахування їх до клініки.
Після обговорення (5 хв) представник озвучує рішення підгрупи.
Запитання для обговорення:
чи залежить право на життя від особистих якостей людини?
хто і як вирішує, корисна та чи інша людина для суспільства?
до чого це може призвести ?
що б ви відчували, якби когось із ваших родичів чи друзів визнали некорисним для суспільства і на цій підставі залишили без ме­дичної допомоги, правового захисту, соціального забезпечення?
корисні діти для суспільства чи ні?
До уваги педагога-тренера!
В жодному випадку не можна засуджувати учасників за їхній вибір. Необ­хідно підвести їх до думки про те, що всі люди мають однакове право на життя, і лікарі повинні проводити операції у порядку зарахування хворих до лікарні, якщо серед них немає тих, кому операція потрібна терміново. Необхідно розповісти учасникам про клятву Гіппократа.
6. Вправа «Права в новинах» (20хв)
Мета: закріпити знання учасників про права дитини, на­вчити аналізувати законодавчу базу щодо реалізації та пору­шення прав у житті; розвивати творчість.
Хід вправи:
Педагог-тренер об'єднує учасників у три підгрупи, кожній з яких роздає дитячі та молодіжні газети, журнали. Пере­глядаючи зміст газет і журналів, учасникам потрібно знайти ілюстрації та приклади, в яких захищають або порушують права дитини (наприклад, стаття про спортивні змагання підлітків ілюструє право на дозвілля тощо) і створити плакат чи газету «Права в новинах».
На виконання відводиться 10 хв. Після цього учасники презентують напрацювання, ілюструючи ситуації порушення або захисту прав дитини.
Запитання для обговорення:
чи легко було знайти в газетах, журналах повідомлення, які ілюструють ситуації порушення та захисту прав дитини?
які ваші думки, висновки після виконання даної вправи ?
10. Підсумки (5хв)


Комментариев нет:

Отправить комментарий