воскресенье, 21 декабря 2014 г.


Тема: Юридична  відповідальність
Мета:Сприяти залученню підлітків до поширення, інформації стосовно Конвенції ООН про прав дитини, створенню системи консультативне допомоги з проблем, пов'язаних із правами дитини; ознайомити підлітків із відповідальністю, яку вони несуть при порушенні законі України.

Поняття для засвоєння: делегати дитячих прав, кон­сультативна допомога, поведінка, відпо­відальність.
Хід заняття.
І. Вступна частина.
1. Інформаційне повідомлення «ВІДПОВІДАЛЬНІСТЬ НЕПОВНОЛІТНІХ» (10 хв.)
ДО УВАГИ ТРЕНЕРА!!!
Під час повідомлення необхідно наголосити на тому, що якщо підлітки реалізовують надані їм права, то ця їхня діяльність тягне за собою юридичні наслідки, за які вони несуть відповідальність.
Відповідальність може бути моральною, дисциплінарною, мате­ріальною, цивільною, адміністративною, кримінальною. Наприклад, якщо підліток віком 16 років реалізовує своє право на водіння мото­цикла, то в разі порушення ним правил дорожнього руху він не­стиме адміністративну відповідальність. Якщо ж порушення цих правил призведе до людських жертв, то підліток нестиме криміналь­ну відповідальність.
           
2. Вправа «ТВОЯ ВІДПОВІДАЛЬНІСТЬ» (10 хв.)
            Мета: навчити підлітків розрізняти проступки залежно від ступеня тяжкості; пояснити, яку відповідальність вони нестимуть за свої дії.   
Хід вправи
Тренер ділить групу на дві підгрупи й кожній з них дає приклади проступків підлітків. Членам підгруп необхідно визначити, яку відповідальність нестимуть порушники.
Приклади проступків для першої підгрупи:
1. Хлопці віком 16-17 років грали у футбол. М'яч відлетів і влучив у вітрину магазину. Скло розбилося. Чи несуть підлітки яку-небудь відповідальність? (Відповідь: адміністративну, ст. 173 Кодексу України про адміністра­тивні правопорушення («Дрібне хуліганство»). Вони мають відшкодувати збитки за розбите скло. У разі, коли в них не­має свого заробітку, збитки відшкодовуватимуть батьки).
2. Дванадцятирічний Миколка стріляв з рогатки у птахів біля дитячого майданчика і ненавмисно влучив в око своєму ровесникові Васі. Вася довго перебував у лікарні і в результаті перестав бачити на одне око. Чи несе Миколка відповідальність? Якщо ні, то хто? (Відповідь: відповідаль­ності він не несе, оскільки ще не досяг віку, з якого почи­нається кримінальна відповідальність. Витрати на лікуван­ня та оплату інвалідності Васька нестимуть спочатку Миколині батьки, а згодом, після досягнення 18-річного віку, і сам Микола все життя виплачуватиме Василю певні ко­шти).
Приклади проступків для другої підгрупи:
1. Шістнадцятирічна дівчина мріяла про нове модне взуття. На речовому ринку, дочекавшись, коли увагу про­давця відвернули, дівчина вкрала туфлі. Чи несе вона від­повідальність? Якщо так, то яку? (Відповідь: кримінальну, за ст. 185 Кримінального кодексу України («Крадіжка»)).
2. Троє хлопців на шкільній дискотеці розпили пляшку горілки і почали чіплятися до дівчат. Чи несуть підлітки відповідальність за свої дії? (Відповідь: адміністративну, за ст. 178 Кодексу України про адміністративні правопору­шення («Розлиття спиртних напоїв у громадських місцях і поява в громадських місцях у нетверезому вигляді»), якщо їм виповнилося 16 років; якщо ні, то протокол складають на батьків - див. ст. 184 того самого кодексу: «Невиконан­ня батьками або особами, що їх замінюють, обов'язків що­до виховання дітей»).

3.  Мозковий штурм «ЩО МОЖУТЬ ЗРОБИТИ ПІДЛІТКИ ДЛЯ ЗАХИСТУ        СВОЇХ ПРАВ» (10 Хв.}
Мета: зорієнтувати підлітків на пошуки значущих для них способів просвітницької діяльності, формувати в них уміння приймати нестандартні рішення
Хід вправи
Тренер об'єднує учасників у три підгрупи. Попередньо уточнюється поставлене завдання. Генерування ідей розпо­чинається за командою у всіх підгрупах. Ідеї записуються у кожній підгрупі на великому аркуші паперу. Потім послідо­вно проводяться: презентація своїх ідей кожною підгрупою; обговорення й аналіз; відбір кращих ідей; прийняття колек­тивного рішення (наприклад, створення Центру прав дитини, створення шкільної ради делегатів дитячих прав тощо);
ДО УВАГИ ТРЕНЕРА!!!
Тренер має забезпечити позитивне сприйняття будь-якої ідеї.



4. Вправа «скринька порушень» (10 хв.)
Мета: допомогти підліткам у вирішенні їхніх життєвих правових  проблем,  закріпити вміння приймати  правильні рішення у складних ситуаціях.                
Хід вправи:
Тренер бере коробку з аркушами паперу, на яких учасники написали запитання на початку тренінгу, й переглядає їх. Якщо залишилися запитання, які ще не обговорювалися в процесі тренінгу, учасники розглядають їх. Тренер залучає всіх присутніх до дискусії, пропонує подати свої коментарі чи поради щодо того, як найкраще вирішити ці проблеми.
ДО УВАГИ ТРЕНЕРА!!!
Ця вправа покаже, як підлітки засвоїли матеріал з поданої теми, як навчились використовувати знання, отримані на тренінгу.



ІІІ. Заключна частина.
5.  Підсумки. Вправа «ТЕЛЕГРАМА» (10 хв.}
Мета: отримати від кожного учасника коротку інформацію про враження від проведеного тренінгу.
Хід вправи:
Тренер звертається до учасників із пропозицією скласти йому телеграму з 11 слів, яка містила б відповіді на такі запитання:
    Що ви думаєте про проведений тренінг?
    Що було для вас важливим?
    Чому ви навчилися?
    Що вам сподобалося?
    Що не вдалося з'ясувати?
Далі він збирає телеграми, прикріплює їх на плакат «Те­леграма» у «дзьоби» «паперових голубів» і зачитує. Учасни­ки, прослухавши всі телеграми, визначають, яка з них їм найбільше сподобалась.




Комментариев нет:

Отправить комментарий