четверг, 20 ноября 2014 г.

Світ юридичних професій.



  Тема. Світ юридичних професій.
  Мета: дати уявлення про окремі юридичні професії, основні повноваження слідчого, прокурора та представників інших юридичних професій, ознайомити з вимогами, яким мають відповідати особи, що збираються працювати в галузі права, навчальними закладами, які здійснюють підготовку юристів; формувати навички аналізу життєвих ситуацій  з точки зору доцільності звернення по допомогу до представників юридичних професій.

   Обладнання: бейджик, плакат із правилами групової роботи, різнокольорові стікери, папір формату А4, плакат, торбинка, картки із написами юридичних професій, презентація.
Форма проведення: тренінг.

                                                                            Хід заняття

І. Вступ

Доброго дня усім присутнім!
  Сьогодні ми з вами  будемо зачаровані священною аурою неповторної богині Феміди -  покровительки правосуддя та справедливості і запрошуємо помандрувати   країною  Закону і Права.
  У свій час знаменитий юрист Стародавнього Риму Ульпіан, висловив чудову думку: «Знання права заслуговує найбільшої поваги». Саме сьогодні наші юні правознавці покажуть свої вміння і знання права.
  Після завершення навчання у школі кожен з  вас продовжить навчання у вищих навчальних закладах. Там ви здобудете вищу освіту й професію. Хтось із вас буде учителем, а хтось – програмістом, одні бухгалтерами, а інші – менеджерами. А хтось захоче стати юристом. Тому тема сьогоднішнього заняття: «Світ юридичних професій».
  Наш сьогоднішній урок буде  проходитиме у формі тренінгу.  Для продуктивності співпраці необхідна плідна робота всіх присутніх на занятті. Тому ми всі сідаємо так,  щоб вийшло коло. 
   Як у кожному тренінгу, ми почнемо з знайомства:
Кожен учень напише своє  ім’я,  та обирає собі юридичну професію.
2. Вправа «Мої очікування»
   Перед початком нашого тренінгу, потрібно  визначити ваші сподівання й очікування від нашої роботи.
   Учням роздаються стакери, на яких записують свої очікування від тренінгу. Потім, виголошуючи свої очікування, приклеюють їх на плакаті «дерево» 
3. Вправа «Правила»
   Для того щоб спілкування на занятті було ефективним, нам потрібно прийняти правила роботи.
 -  Добровільна участь у виконанні вправ та завдань.
 -  Говорити по правилу піднятої руки
 -  Один говорить – усі слухають.
 -  Поважати один одного
 -  Будь-яку відповідь приймати позитивно.
 -  Отримати максимум задоволення від тренінгу
4. Повідомлення «Що відбуватиметься на тренінгу»

ІІ. Основна частина заняття.

 Першим завданням нашого тренінгу буде перевірка вас, як ви знаєте правові поняття, отже готуємось до завдань, по інтелектуальному штурмові: - використовуємо правило піднятої руки
  5 завдання  – Інтелектуальний штурм.
1. Основний міжнародний документ, що захищає права людини? (Загальна декларація прав людини).
2. Найвища соціальна цінність у державі (Людина).
3. Складова культури, яка забезпечує дитині належний рівень знань (Освіта).
4. Людина, віком до 18 років (Дитина).
5. Спільність людей, що пов’язані між собою кровними, родинними або шлюбними зв’язками (Сім’я).
6. Здатність особи, яка досягла 18 років, мати майнові права та обов’язки (Дієздатність).
7. Певні спеціальні можливості, необхідні людині віком до 18 років   (Права).
8. Соціальна спільнота, де зберігають і примножують традиції роду (Родина).
9. Назвати одну із форм захисту прав дітей, позбавлених батьківського піклування.
10. З якого віку людина може вибирати своє громадянство (з 16 років).
6  Вправа «Реклама професії»
    На початку уроку ви обрали кожен собі певну юридичну професію, написавши її на бейджику. Об’єднуємось у групи професій та отримуємо наступне завдання, яке називається Реклама професій.
  Завдання групам.
Зробити рекламу певній юридичній професії –
 суддя, слідчий, прокурор, адвокат.

           Кожній групі надається інформація про професію.  Учні за допомогою вирізок із журналів, наданої інформації, олівців створюють рекламу юридичної професії. Кожна група презентує свою рекламу.

     Обговорення.
u Чи легко було створити рекламу юридичної професії?
u Чи хотіли б ви особисто обрати одну з цих професій?
u Чи вважаєте ви, що ці професії популярні, престижні? Чому?
  7.  У гостях у Феміди.
   А чи знаєте в що юристи мають своїх покровителей? А ось хто вони ми зараз з вами і дізнаємось
 Феміди – давньогрецької богині права і законопорядку.
 8.  Юридична консультація.
  Уявіть, Що ваша мрія здійснилася, і ви вже юристи. Зараз до вас при­йдуть громадяни, щоб отримали правову допомогу. Вам необхідно надати юридичну консультацію з певного юридичного факту.
 Ситуації для учнів.
 1. Жінка в магазині втратила свідомість і, упавши, розбила вітрину. Адміністрація магазину вимагає від жінки відшкодування збитків. (Консультація для жінки: немає вини — правопорушення не скоєне.)
 2. Громадянин К. їхав на власній машині з роботи додому. Його зупинила група людей і попросили відвезти до лікарні пораненого хлопця. Він відмовився, оскільки дуже поспішав. Друзі пораненого відібрали в нього марину й повезли хлопця до лікарні. Громадянин К. звернувся до міліції про викрадення автомобіля. (Консультація для громадянина: крайня необхідність, можливе відшкодування вартості бензину.)
 3. Громадянин Д. дав у борг своєму товаришеві 2000 грн., які той по­обіцяв повернути через місяць. Проте у визначений час товариш не з'явився. Після нагадування про борг він повертати гроші відмовився. (Консультація для Громадянина Д.: треба звернутися до суду. Проте, якщо не була оформлена відповідна розписка й немає свідків угоди, ) повернути борг майже неможливо.)
 4. Покупець кілька днів тому придбав у магазині фотоапарат. Він вия­вився неякісним. (Консультація для покупця: звернутися до магази­ну, якщо є чек про придбання фотоапарату, і вимагати повернення грошей чи обміну товару на якісний. У разі відмови магазину — звер­нутися до суду.)
 5. Після смерті громадянина В. у нього залишилося майно на 10 000 грн.
Про своє бажання отримати це майно заявили І 2-річна донька померлого, 83-річна мати та брат померлого (40 років). (Консультація для брата: він не отримає спадщину, оскільки є спадкоємці першої черги ~ неповнолітня донька та стара мати.)
 6. Робітник просипав і запізнювався на робочу зміну на 3 ґод.  Він поп­росив вибачення в бригадира, проте його звільнили з роботи.  (Кон­сультація для робітника: прогул — підстава для звільнення.)
 9. Робота з Конституцією.
   Ви вже добре показали себе у ролі різних юридичних професій, але майбутні юристи мають і добре бути обізнаними в рамках закону. Тому наступне завдання буде стосуватись Конституції України.
(за допомогою Конституції визначне види прав людини)

Особисті                                         Культурні

Політичні                                       Соціальні

10.Для того що б підвести підсумки нашого уроку, і визначити чи все вам вдалось протягом тренінгу, пропоную вам намалювати ЮРИСТА, але не лише схематично а й описати якими рисами і яким він має бути.
 (Людина- намалювати юриста, яким він має бути? 
 ( голова – розумний,  очі – добре бачити, вуха – чути, руки ноги
Речі: повязка, ваги, меч, Конституція)

ІІІ. Підбиття підсумків заняття.   

11. Вправа «Підведення підсумків»
   * Чи справдилися ваші очікування?
   * Які знання ви сьогодні отримали?
   * Які знання ви використаєте в особистому житті?

ІV. Домашнє завдання
    Опрацювати відповідний матеріал підручника


Комментариев нет:

Отправить комментарий