Тема: МОЇ ПРАВА
Мета: ознайомити учасників із основною
міжнародною і вітчизняною базою щодо захисту прав людини і дитини. Сформувати
розуміння важливості й необхідності реалізації своїх прав.
Ключові поняття:
права, декларація, конвенція.
Хід
заняття.
І. Вступна частина.
1. Привітання. Знайомство (5хв)
2. Правила (5хв)
3. Вступ (5хв)
Педагог-тренер повідомляє про початок роботи за модулем «Знаємо та
реалізуємо свої права», коротко розкриває його зміст і називає першу тему
модуля: «Вивчаємо свої права». На занятті можна буде ознайомитися з основними
міжнародними законами, в яких закріплено права та свободи людини і окремо
дитини.
4.
Очікування (5хв)
ІІ. Основна частина
5. Вправа «Скринька порушень» (5хв)
Мета:
вчити учасників
вирішувати їхні життєві правові проблеми, виробити вміння приймати рішення у
складних ситуаціях.
Хід
вправи
Педагог-тренер
пропонує учасникам написати (анонімно чи з підписом), які правові проблеми їх
турбують або цікавлять, випадки порушення їхніх прав (з особистого досвіду чи
досвіду друзів) і покласти свої «листи» до «скриньки порушень» (це може бути
будь-яка коробка).
По
завершенні роботи за модулем листи зі «скриньки» буде розглянуто в групі. Якщо
серед питань будуть ті, що не обговорювалися протягом занять, їх буде
розглянуто окремо.
До уваги педагога-тренера!
Ця вправа продемонструє, які правові проблеми турбують учасників, а по завершенню роботи за модулем - як група засвоїла матеріал, як навчилася використовувати знання.
6.
Вправа «Декларація прав людини» (20 хв)
Мета: підвести учасників до розуміння важливості й необхідності
дотримання прав людини.
Хід вправи: Педагог-тренер об'єднує учасників у три підгрупи.
Кожна підгрупа має обговорити і записати на аркуші АЗ десять прав, які, на їхню
думку, необхідні людині для щастя. Потрібно коротко відповісти на запитання:
«Чому це право важливе для людини? Чому його обов'язково потрібно
дотримуватися?».
Після
цього підгрупи презентують свої напрацювання.
На
наступному етапі педагог-тренер роздає кожній підгрупі тексти статей
«Декларації прав людини» (додаток 1).
Учасникам необхідно ознайомитися зі статтями й визначити, в яких саме йдеться
про ті права, що вони презентували на першому етапі.
На
виконання — 5 хв. Потім групи по черзі зачитують статті Декларації, в яких
зафіксовано ті права, що вони презентували.
Запитання для обговорення:
• що цікавого ви дізналися під час
виконання вправи ?
• про які права ви почули вперше?
До уваги педагога-тренера!
Після обговорення педагог-тренер роздає кожному учаснику матеріали додатку 1 і пропонує протягом 1 хв. переглянути їх.
7.
Інформаційне повідомлення «Права людини» (5 хв.)
Права
людини можна визначити як основні норми життя цивілізованої людини.
Права
людини — це такі норми суспільного життя, які притаманні нашій природі й без яких ми сьогодні не можемо
жити як цивілізовані люди.
У різних
країнах права людини закріплювались у деклараціях, конституціях, законах.
Спочатку це були особисті та політичні права, тобто ті, які
стосувались особистої свободи та життя кожної людини, а також участі громадян в
управлінні державою. Ці права називають першим поколінням прав.
Друге
покоління прав — соціально-економічні
та культурні права. До
них належать: свобода праці й підприємництва, право на житло, право на особисту
власність, право на сім'ю, право на охорону здоров'я, право на відпочинок,
право на освіту, свободу творчості, право на користування культурними
цінностями та інші права.
Третє
покоління прав — це права
народів: право на свою національну культуру, мову, право на свою
національну державу, вільну від влади над нею іншої держави, право на природні
багатства, право на рівноправну участь у науково-технічному прогресі та
міжнародній торгівлі, а також права народів на мир, безпеку та на екологічно
чисту планету.
Права
людини — це не просто права. Вони передбачають наявність обов'язків. А якщо ні
у кого немає обов'язків — немає і прав. Наприклад, існує право на життя —
існує й обов'язок не позбавляти цього права іншого!
10. Підсумки (5хв)
Комментариев нет:
Отправить комментарий