воскресенье, 21 декабря 2014 г.


Тема: МОЇ  ПРАВА
Мета: ознайомити учасників із основною міжнародною і вітчизняною базою щодо захисту прав людини і дитини. Сформувати розуміння важливості й необхідності реалізації своїх прав.

Ключові поняття: права, декларація, конвенція.
Хід заняття.
І. Вступна частина.
1. Привітання. Знайомство (5хв)
2. Правила (5хв)
3. Вступ (5хв)
Педагог-тренер повідомляє про початок роботи за моду­лем «Знаємо та реалізуємо свої права», коротко розкриває його зміст і називає першу тему модуля: «Вивчаємо свої пра­ва». На занятті можна буде ознайомитися з основними між­народними законами, в яких закріплено права та свободи людини і окремо дитини.
4. Очікування (5хв)
ІІ. Основна частина
 5. Вправа «Скринька порушень» (5хв)
Мета: вчити учасників вирішувати їхні життєві правові проблеми, виробити вміння приймати рішення у складних ситуаціях.
Хід вправи
Педагог-тренер пропонує учасникам написати (анонімно чи з підписом), які правові проблеми їх турбують або цікав­лять, випадки порушення їхніх прав (з особистого досвіду чи досвіду друзів) і покласти свої «листи» до «скриньки пору­шень» (це може бути будь-яка коробка).
По завершенні роботи за модулем листи зі «скриньки» буде розглянуто в групі. Якщо серед питань будуть ті, що не обго­ворювалися протягом занять, їх буде розглянуто окремо.
До уваги педагога-тренера!
Ця вправа продемонструє, які правові проблеми турбують учасників, а по завершенню роботи за модулем - як група засвоїла матеріал, як навчилася використовувати знання.
6. Вправа «Декларація прав людини» (20 хв)
Мета: підвести учасників до розуміння важливості й не­обхідності дотримання прав людини.
Хід вправи: Педагог-тренер об'єднує учасників у три підгрупи. Кожна підгрупа має обговорити і записати на аркуші АЗ десять прав, які, на їхню думку, необхідні людині для щастя. Потрібно коротко відповісти на запитання: «Чому це право важливе для людини? Чому його обов'язково потрібно дотримуватися?».
Після цього підгрупи презентують свої напрацювання.
На наступному етапі педагог-тренер роздає кожній підгру­пі тексти статей «Декларації прав людини» (додаток 1). Учасникам необхідно ознайомитися зі статтями й ви­значити, в яких саме йдеться про ті права, що вони пре­зентували на першому етапі.
На виконання — 5 хв. Потім групи по черзі зачитують статті Декларації, в яких зафіксовано ті права, що вони пре­зентували.
Запитання для обговорення:
що цікавого ви дізналися під час виконання вправи ?
про які права ви почули вперше?
До уваги педагога-тренера!
Після обговорення педагог-тренер роздає кожному учаснику матеріали додатку 1  і пропонує протягом 1 хв. переглянути їх.
7. Інформаційне повідомлення «Права людини» (5 хв.)
Права людини можна визначити як основні норми життя цивілізованої людини.
Права людини — це такі норми суспільного життя, які притаманні нашій  природі й без яких ми сьогодні не можемо жити як цивілізовані люди.
У різних країнах права людини закріплювались у декла­раціях, конституціях, законах. Спочатку це були особисті та політичні права, тобто ті, які стосувались особистої свободи та життя кожної людини, а також участі громадян в управлін­ні державою. Ці права називають першим поколінням прав.
Друге покоління прав — соціально-економічні та культурні права. До них належать: свобода праці й підприємництва, право на житло, право на особисту власність, право на сім'ю, право на охорону здоров'я, право на відпочинок, право на ос­віту, свободу творчості, право на користування культурними цінностями та інші права.
Третє покоління прав — це права народів: право на свою на­ціональну культуру, мову, право на свою національну держа­ву, вільну від влади над нею іншої держави, право на природні багатства, право на рівноправну участь у науково-технічному прогресі та міжнародній торгівлі, а також права народів на мир, безпеку та на екологічно чисту планету.
Права людини — це не просто права. Вони передбачають наявність обов'язків. А якщо ні у кого немає обов'язків — не­має і прав. Наприклад, існує право на життя — існує й обов'я­зок не позбавляти цього права іншого!
10. Підсумки (5хв)



Комментариев нет:

Отправить комментарий